Madame Catherine Lefebvre est nommée Conseillère culturelle et de presse à l’Ambassade Royale de Danemark à Paris, ainsi que Directrice de la Fondation Danoise à la Cité Internationale Universitaire de Paris. Elle prendra ses fonctions le 15 mars 2023.
Catherine Lefebvre est franco-danoise. Ses études et ses passions l’ont amenée à occuper différents postes en France et au Danemark. Elle a notamment enseigné au Département d’études nordiques à Caen, a dirigé pendant 10 ans le Musée Karen Blixen de Rungstedlund au Danemark. Curatrice d’expositions, Catherine est aussi présidente ou membre de plusieurs conseils d’administration. Elle a été promue officier de l’Ordre National du Mérite. Depuis 2021 elle était chef de projets chez Art Music Denmark.
//
Catherine Lefebvre er blevet udnævnt til presse og kulturråd ved Den Kongelige Danske Ambassade i Paris, samt til direktør for det Danske Studenterhus i Cité Internationale Universitaire i Paris. Hun tiltræder pr. 15. marts 2023.
Catherine Lefebvre er fransk – dansk og hun har med udgangspunkt i sine studier og interesser arbejdet inden for forskellige områder i Danmark og i Frankrig. Hun har undervist ved Institut for Nordiske Studier i Caen, i Normandiet og hun har i 10 år har ledet Karen Blixen Museet på Rungstedlund. Catherine har været formand eller medlem af flere bestyrelser og kurator for en række kunstudstillinger o
g er slået til officer af den franske ”Ordre National du Mérite”. Siden 2021 har hun været projektleder hos Art Music Denmark.

Nous lui souhaitons la bienvenue à Paris !

Velkommen til Paris og til Fondation Danoise – Det danske Studenterhus i Paris – Vi ser frem til at tage imod dig !